오류해결

MS오피스 네트워크 폴더 파일 열지 못함

드림텍시스템 2017. 6. 13. 08:57



Office365 ProPlus KO KR / Office 2013

네트워크 폴더에 있는 엑셀 파일 실행 시 엑셀이 열리기는 하나 파일은 열리지 않음.


시스템 복원을 통하여 특정 시점 이전으로 복원을 했으나 같은 증상 발생.

오피스 온라인 복구를 실행했으나 시간이 오래 걸려 실패.


OneDrive 오류 확인

오피스 2013 재설치 필요 확인

https://social.technet.microsoft.com/Forums/Lync/en-US/270770a5-2096-416c-a5f6-d8d8c23d8f6f/onedrive-for-business-critical-error-0x80004005?forum=officesetupdeploy


재설치 진행


1. Remove Office 2013 completely from the computer by using the fix it tool in the article:http://support.microsoft.com/kb/2739501. Then, the cache data and registry information can be removed automatically.

2. Clear all related windows credentials by running the following command in Command Prompt:
rundll32.exe keymgr.dll, KRShowKeyMgr

3. Reinstall the latest version of Office.

If the issue persists, could you run a clean boot to check if the issue is related to services conflicts? Please follow the article below to run a clean boot to disable all startup programs and the third party services:
http://support.microsoft.com/kb/929135



-> 실패.

오피스2013 제거 후 추가 작업 실행.

1. Uninstalled Office Standard 2013
2. Removed:-
- C:\Users\%User Folder%\AppData\Local\Microsoft\Office
- C:\Users\%User Folder%\AppData\Roaming\Microsoft\Office
3. Reinstalled Office Standard 2013
(4. Installed all updates)


처리완료!